Märker att det är faktiskt så brottom att man inte hinner skriva mycket. Man vill ju vara med fröken då hon är vaken. Jag tycker om att gosa med henne alltid då hon har sina ögon öppna, förutom såklart då hon ammar eller då jag byter blöjan.

Då hon sover så är det brottom, försöker hålla huset i sin ordning, tvätta byket, hänga upp byket, koka babytuttar/tuttflaskor/pumpen, ropa åt katten Mauno att vara tyst, akta att jag inte trampar på Mauno, ta katten bort från varenda rum jag varit i. Dethär gör jag då fröken sover. Har nog börjat ta det lite lugnare då jag märker att det är kanske bäst så. 

 

Idag var jag och fröken ut och promenera med min arbetskompis. Det var faktiskt uppfriskande. Jag trodde att jag inte orkar nå långt, har promenerat så lite efter förlossningn (och ännu mindre då jag var i de sista, fast då nåjsade jag i trädgården och städade hemmet). Men jag orkade rundan (rundan är ca 4 km), så det tyckte jag var bra. Förut gick man ju såklart hur lätt som helst den rundan. Imorgon ska vi med min man gå ut och promenera samma runda. Ja, nu ska jag röra på mej, de har ju lovat fin väder.

 

Här är foton vad jag tagit med min Iphone idag.

blogiin-normal.jpg